هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است مصرف شکر را به خاطر حفظ سلامتی خود کاهش دهید گزارش وزارت بهداشت درباره سرطان‌زایی سیگار‌های الکترونیک: زیر بار صدور مجوز نمی‌رویم تاخیر ۵ ساعته پرواز مشهد-تهران به علت نقص فنی هواپیما + فیلم (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) تصادف ۲ دستگاه پراید در جاده کلات ۹ مصدوم بر جا گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی تاثیر کرونا بر روح و روان| ۳۰ درصد مبتلایان به کرونا درگیر مه مغزی هستند سرنوشت متفاوت برای ۵ قاتل پای چوبه دار جاده کندوان یکطرفه شد (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) دستگیری نخستین سارقی که با پابندالکترونیکی قصد سرقت داشت ! خراسان رضوی بیش از ۹ هزار زائر حج تمتع آماده اعزام دارد پیش بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (فردا شنبه ۸ اردیبهشت) کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق و دستگیری ۱۳ قاچاقچی در مرز‌های خراسان رضوی راهکار جدید وزارت راه و شهرسازی برای حاشیه‌نشینی| نوسازی بافت‌های فرسوده تسریع می‌شود فرونشست زمین در خیابان کلاهدوز مشهد + تصاویر (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳) اسکیمر چیست و چگونه در دام کلاهبرداری اسکیمری قرار نگیریم؟ شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود برگزاری همایش روز روان‌شناس و مشاور در مشهد | ارتقای سلامت جامعه باعث تشخیص روان‌شناس‌نما‌ها می‌شود انفجار گاز در نیشابور، یک کشته و یک مصدوم بر جای گذاشت (۷ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

مسافران نوروزی مشهد به واحد‌های اقامتی غیرمجاز مراجعه نکنند | هتل‌ها ممنوعیتی برای پذیرش در ماه رمضان ندارند

  • کد خبر: ۱۵۲۳۷۸
  • ۰۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
مسافران نوروزی مشهد به واحد‌های اقامتی غیرمجاز مراجعه نکنند | هتل‌ها ممنوعیتی برای پذیرش در ماه رمضان ندارند
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی از مسافران نوروزی خواست از واحد‌های اقامتی بدون مجوز رسمی استفاده نکنند.

یوسف بیدخوری با اشاره به برنامه‌ریزی‌های ستاد خدمات سفر برای نوروز ۱۴۰۲ به خبرنگار شهرآرانیوز گفت: آمادگی در زمینه اقامت زائران در چندین حوزه صورت می‌گیرد که اولین آن آمادگی واحد‌های اقامتی تحت پوشش اداره‌کل است که شامل هتل‌ها، هتل‌آپارتمان‌ها، مهمان‌پذیرها، خانه‌مسافر‌ها و اقامتگاه‌های بومگردی می‌شود. همچنین از ظرفیت واحد‌های اقامتی دولتی مانند مهمان‌سرا‌های دولتی و زائرسرا‌های ارزان نیز استفاده خواهد شد.

مسئول کمیته اسکان و رفاه ستاد خدمات سفر درباره اسکان‌های اضطراری بیان کرد: مانند موج‌های گذشته سفر به استان، در نوروز ۱۴۰۲ نیز مجموعه‌هایی برای اسکان موقت و اضطراری آماده شده‌اند که شامل حسینیه‌ها، مدارس، سالن‌های ورزشی، مکان‌های اضطراری شهرداری، مساجد، سالن‌ها و اماکن سپاه پاسداران، ظرفیت‌های خالی ادارات دولتی و حوزه‌های علمیه است.

بیدخوری ادامه داد: ظرفیت‌های واحد‌های اقامتی در مشهد رو به افزایش است و در حال رایزنی هستیم تا این ظرفیت را به ۷۰۰ هزار نفر-شب برسانیم. در این راستا بنا داریم در صورت ضرورت، ظرفیت خوابگاه‌های دانشگاه فردوسی مشهد و دانشگاه علوم پزشکی را هم به‌عنوان رزرو در نظر بگیریم.


هتل‌ها ممنوعیتی برای پذیرش در ماه رمضان ندارند


معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی درباره وضعیت پذیرش مهمان در دهه اول ماه مبارک رمضان اعلام کرد: ماه مبارک رمضان از ۴ فروردین آغاز خواهد شد و شرایط میزبانی قدری متفاوت است.

بیدخوری ادامه داد: هتل‌ها در این ایام ممنوعیتی برای پذیرش و پذیرایی از مهمانان ندارند؛ اما باید شرایطی را ایجاد کنند تا حمل بر روزه‌خواری نشود. البته پذیرش مهمان غیرهتلی تا پیش از افطار در همه واحد‌های اقامتی مشهد ممنوع خواهد بود.


مسافرت به مشهد با خودرو شخصی

بیدخوری با اشاره به اوضاع اقتصادی روز‌های اخیر و گرانی برخی خدمات گردشگری متذکر شد: عموما مسافران و زائران مشهد با خودرو شخصی مشرف می‌شوند. بنابراین هزینه‌های سفر تا اندازه قابل توجهی کاهش خواهد یافت. با این حال دستور داده شده است نرخ‌ها شیب تند افزایشی نداشته باشد.

وی ادامه داد: همه واحد‌های اقامتی موظف‌اند نرخنامه رسمی خود را در معرض دید مهمان قرار دهند و اگر تخلفی از سوی واحد‌های اقامتی مشاهده شود، شماره تلفن ۳۷۰۴۵ برای رساندن شکایات و انتقادهای زائران به ستاد اجرایی سفر اختصاص یافته است.

بیدخوری یادآور شد: در این ایام حدود ۱۶۰ بازرس در مشهد و سایر شهرستان‌های استان مشغول به کار هستند و قرارگاه مرکزی خدمات‌رسانی نوروز از ۲۵ اسفند تا آخرین روز تعطیلات نوروز به‌صورت شبانه‌روزی پاسخگوی زائران است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی اعلام کرد: از زائران گرامی خواهشمندیم به‌هیچ‌عنوان به واحد‌های اقامتی‌ای که مجوز رسمی از معاونت گردشگری ندارند، مراجعه نکنند و تخلفات صنف گردشگری را نیز به ما اعلام کنند.

بیدخوری در پایان از پیش‌بینی پایگاه‌های فرهنگی در مسیر خبر داد و تصریح کرد: از شهرداران، دهیاران و اعضای شورای شهر سه مسیر اصلی منتهی به مشهد نیز درخواست شده است در استقبال از زائران همکاری کنند. در نتیجه برنامه‌هایی منسجم در این مسیر‌ها پیش‌بینی خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->